FILE SORT

classic Classic list List threaded Threaded
4 messages Options
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

FILE SORT

Petri Palmu
Lisää aiheita... :)

FILE SORTin yhteydessä tuli "NOTE", jossa mainittiin MASKista ja sitten ao. teksti:

FILE_SORT_MASK=1

Lopuksi piti vastata Y/N, ennen kuin päästi eteenpäin (laitoin Y, vaikka en ymmärtänyt mistä oli kyse... :)

Homma meni vähän ohi, mitähän tuo meinaa? Aiemmin vastaavassa kohdassa (Survolla) ei ole tullut tuota ilmoitusta.
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

Re: FILE SORT

Reijo Sund
Administrator
Petri Palmu wrote
FILE SORTin yhteydessä tuli "NOTE", jossa mainittiin MASKistaHomma meni vähän ohi, mitähän tuo meinaa? Aiemmin vastaavassa kohdassa (Survolla) ei ole tullut tuota ilmoitusta.
Ensinnäkin toivoisin, että kerrot Survon version jos viittaat muihin versioihin kuin Survo R:ään (eli ilmeisesti vertasit toimintaa vain Windows-ympäristössä toimivaan Survo MM:ään)..

Tuo FILE SORTin yhteydessä tuleva huomautus tarkoittaa sitä, että olet käyttämässä FILE SORTia niin, että datassa on MASK-päällä (eli joko käytetty MASK tai VARS täsmennyksiä tai FILE ACTIVATEa tai muita MASKaukseen vaikuttavia tekijöitä) eli että vain osa muuttujista tulee kopioitumaan tulokseksi syntyvään tiedostoon. Tämä poikkeaa toiminnasta suhteessa Survo MM:ään (jossa aina kopioituvat kaikki muuttujat) ja siksi tulee huomautus, kun käyttäjien sukrot voivat implisiittisesti olettaa kaikkien muuttujien tulevan FILE SORTin muodostavan dataan.

Huomaat varmasti, että esim. VARSin käyttö FILE SORTin kanssa on usein erittäin hyödyllistä ja säästää turhalta datan kopioinnilta järjestämisen lisäksi.

Jos haluat saada varoituksen pysyvästi pois päältä, niin aktivoi komento
SYS FILE_SORT_MASK=1
ja käynnistä sitten Survo R uudestaan.
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

Re: FILE SORT

Petri Palmu
Reijo Sund wrote
Petri Palmu wrote
FILE SORTin yhteydessä tuli "NOTE", jossa mainittiin MASKistaHomma meni vähän ohi, mitähän tuo meinaa? Aiemmin vastaavassa kohdassa (Survolla) ei ole tullut tuota ilmoitusta.
Ensinnäkin toivoisin, että kerrot Survon version jos viittaat muihin versioihin kuin Survo R:ään (eli ilmeisesti vertasit toimintaa vain Windows-ympäristössä toimivaan Survo MM:ään)..

Tuo FILE SORTin yhteydessä tuleva huomautus tarkoittaa sitä, että olet käyttämässä FILE SORTia niin, että datassa on MASK-päällä (eli joko käytetty MASK tai VARS täsmennyksiä tai FILE ACTIVATEa tai muita MASKaukseen vaikuttavia tekijöitä) eli että vain osa muuttujista tulee kopioitumaan tulokseksi syntyvään tiedostoon. Tämä poikkeaa toiminnasta suhteessa Survo MM:ään (jossa aina kopioituvat kaikki muuttujat) ja siksi tulee huomautus, kun käyttäjien sukrot voivat implisiittisesti olettaa kaikkien muuttujien tulevan FILE SORTin muodostavan dataan.

Huomaat varmasti, että esim. VARSin käyttö FILE SORTin kanssa on usein erittäin hyödyllistä ja säästää turhalta datan kopioinnilta järjestämisen lisäksi.

Jos haluat saada varoituksen pysyvästi pois päältä, niin aktivoi komento
SYS FILE_SORT_MASK=1
ja käynnistä sitten Survo R uudestaan.
Joo Survo MM:stä puhun kun puhun Survosta :) Voisin ehkä itse käyttää nimityksiä RSurvo ja sitten vain Survo... mulle Survo R:stä tulee vielä mielenyhtymä lähes saumattomasta yhteistyöstä Survo MM:n ja R:n kanssa...

VARSin käyttö FILE SORTissa tosi hyvä ominaisuus. Olen parhaillaan siirtämässä muutamia melko massiivisia datankäsittelyprosesseja Survo MM:stä R-Survoon, joissa on kaikenlaista. Ylivoimainen valtaosa menee ok, mutta ongelmista olen nyt raportoinut (toki bugi-ilmoitukset eivät ole kovinkaan yksityiskohtaisia, mutta voin iteroida ongelmien selvittämistä vinkkien avulla... :).
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

Re: FILE SORT

Reijo Sund
Administrator
Petri Palmu wrote
Joo Survo MM:stä puhun kun puhun Survosta :) Voisin ehkä itse käyttää nimityksiä RSurvo ja sitten vain Survo... mulle Survo R:stä tulee vielä mielenyhtymä lähes saumattomasta yhteistyöstä Survo MM:n ja R:n kanssa...
Suosittelisin totuttelemaan pikapikaa virallisiin nimiin Survo R ja Survo MM, koska muut ymmärtävät niin helpoiten mistä on kysymys..

Petri Palmu wrote
Olen parhaillaan siirtämässä muutamia melko massiivisia datankäsittelyprosesseja Survo MM:stä R-Survoon, joissa on kaikenlaista. Ylivoimainen valtaosa menee ok, mutta ongelmista olen nyt raportoinut (toki bugi-ilmoitukset eivät ole kovinkaan yksityiskohtaisia, mutta voin iteroida ongelmien selvittämistä vinkkien avulla...
Yleiseksi vinkiksi voisin tässä antaa sen, että pelkän ilmoituksen lisäksi ongelman korjaaminen helpottuisi aivan oleellisesti, jos pystyisit kuvaamaan ongelman toistettavalla tavalla. Käytännössä sen voisi toteuttaa vaikka niin, että lähetät sähköpostitse suoraan minulle sen osan toimituskentästä ja datasta (ja sukrot yms.), jotka tarvitaan ongelman "tuottamiseen".