Hei viimeisen päivityksen kohdalla olisiko OPEN-sukroon tullut pieni bugi. Esimerkiksi GS-PDF ei toimi - syynä näyttäisi olevan se, että OPEN-sukrossa heti alkupuolella: *tutload <Survo>\S\open / Open a file with a suitable program depending on the file type. / K.Vehkalahti 3.3.2003 (modifications for Muste by RS & KV 2012) / --------------------------------------------------------------------- *{tempo -1}{init}{save stack}{disp off}{W1=OPEN}{call SUR-SAVE}{break on}{del stack}{load stack} - if W1 '=' ? then goto Help - if W1 '=' (empty) then goto Help / Assume that the line is of the form "/OPEN <file> / perhaps comments" / (obs: <file> may include the path and one or several spaces!) *{line start}{erase}{erase}{print W1}{line start} **** edellisestä rivistä puuttuu {save line W1} eli se pitäisi olla {line start}{save line W1}{erase}{erase}{print W1}{line start} niin sitten näyttäisi toimivan.... :JVa |
Administrator
|
OPEN-sukroon ei ole koskettu pitkään aikaan (edellinen muutos versiossa 0.5.34 tammikuun lopusta). Viimeisessä päivityksessä (0.5.46) muutettiin vain subst-polkujen avaamista (koskematta mihinkään sukroihin), joten ei pitäisi olla mitään eroa aikaisempaan, jos et sattunut käyttämään subst-polkuja. Laittaisitko taas esimerkin ongelmia aiheuttavasta tilanteesta.. |
Hei, tämäpä mystistä, olin ihan varma, että open-sukrossa oli tapahtunut jotain. Kaivoin jopa vanhemman version esille, ja samassa muodossahan se oli - ei ollut muuttunut ei... Mutta ongelma oli minulla edelleen, ja kun aloin sitä testailla, niin mystisemmäksi se muuttui, kun välillä toimi ja välillä ei. Mutta löytyihän se pienen ihmettelyn jälkeen. Ongelma liittyy RESIZE:een !! Kun (win 64 / R 3.0) tekee seuraavasti REDIM 2000 100 RESIZE 40 150 eli nyt pitäisi oikeassa reunassa näytössä olla sinistä.... /GS-PDF <Survo>\EX\P\sectors.ps tulostuu R:ään *>"C:/U/GS/bin/gswin64.exe" -dNOPAUSE -dBATCH -sDEVICE=pdfwrite -sOutputFile=<Survo>\EX\P\sectors.pd *>"C:/U/GS/bin/gswin64.exe" -dNOPAUSE -dBATCH -sDEVICE=pdfwrite -sOutputFile=C:\R\library\muste\EX\P > muste:::.muste.system('"C:/U/GS/bin/gswin64.exe" -dNOPAUSE -dBATCH -sDEVICE=pdfwrite -sOutputFile= *>START "" *>START "" > muste:::.muste.systemopen('""',FALSE,0) > ................. Mutta, jos laitetaan näyttö järkevämmäksi (ei näy sinistä oikealla) REDIM 2000,150 /GS-PDF <Survo>\EX\P\sectors.ps toimii !!! (ainakin minulla) .................... Mutta, jos tekee OPEN-sukroon sen muutoksen, minkä kerroin, niin toimii molemmissa tapauksissa REDIM 2000 100 /GS-PDF <Survo>\EX\P\sectors.ps (toimii) REDIM 2000 150 /GS-PDF <Survo>\EX\P\sectors.ps (toimii) ............................ Sama ilmiö tulee pelkällä OPEN-sukrolla REDIM 2000,100 /OPEN <Survo>\EX\P\sectors.pdf / TOIMIIKO TÄMÄ (ei toimi) REDIM 2000,150 /OPEN <Survo>\EX\P\sectors.pdf / TOIMIIKO TÄMÄ (toimii) eli tällainen tapaus tällä kertaa - ehkä kukaan muu ei hölmöile näyttöänsä tuollaiseen tilaan, eikä tämä ongelma tule koskaan vastaan muille... :JVa |
Ai niin, rivien välistä taisin lukea, että 0.5.46 versioon muutit SUBST-polkujen avaamista. Olin jo ehtinyt riisua substit pois, kun eivät toimineet. Nyt laitoin sitten kokeeksi takaisin. Ainakin se gs-pdf, josta valitin, toimi nyt vaikka tiedosto oli subst-määrityksen alaisessa polussa. |
Administrator
|
In reply to this post by Juha Valtonen
Kiitos tarkoista selvittelyistä, jotka auttoivat helposti paikantamaan ongelman: {next word} ei toiminut sukroissa halutulla tavalla, jos kenttä oli kapeampi kuin ikkuna. Versiossa 0.5.47 koitettu paikata. |
Administrator
|
In reply to this post by Juha Valtonen
Itse asiassa substien käsittely olikin jo mukana systeemikomennoille, mutta niitä tehtiin vain jos kyseessä oli "varmasti" polku. Jos ja kun polku oli heti yhtäsuruusmerkin perässä (kuten GS-PDF:ssä), niin substausta ei tehty, mutta versiosta 0.5.46 alkaen tehdään.. |
Koitin avata Survo R:ssä /OPEN C:\oracle\oraclient11g\BIN\sqlplus.exe >START C:\oracle\oraclient11g\BIN\sqlplus.exe Tulee ilmoitus, mutta itse ohjelma ei aukea: > muste:::.muste.systemopen('C:\\oracle\\oraclient11g\\BIN\\sqlplus.exe',FALSE,1) > Myös: /OPEN C:/oracle/oraclient11g/BIN/sqlplus.exe muste:::.muste.systemopen('"C:/oracle/oraclient11g/BIN/sqlplus.exe"',FALSE,1) Sen sijaan (tekemäni R-funktio) f_os("START C:\\oracle\\oraclient11g\\BIN\\sqlplus.exe"); avaa tuon sql-ikkunan ok. |
Free forum by Nabble | Edit this page |